Friday, March 5, 2010

Antara kata-kata hikmat dan doa Para Wali

1. Selagi manusia mempunyai keinginan.. maka selagi itulah dia tidak akan dapat mengenal penciptanya (Allah Rabul'Jalil).

2. Sifat iblis laknatullah yang ada di dalam diri manusia ialah sifat
ke-Aku-an. Buangkanlah sifat-sifat itu!

3. "Ya Allah, engkau berkuasa menyesatkan aku, malah aku memohon keampunanMu dan memohon jua hidayatMu agar Engkau sentiasa merahmati aku.. semoga aku tidak tergolong dalam golongan manusia yang rugi dan sia-sia"

4. Penderitaan yang paling pahit akan disediakan Allah kepada cintanya.. Rasulullah SAW.. kemudian kepada Rasul-rasul Ulul'Azmi.. barulah kepada Rasul-rasul yang lain.. seterusnya kepada Nabi-nabi.. kemudian kepada yang rendah sedikit daripada Nabi dan akhirnya kepada yang baik di kalangan Muslimin...

-cheer_luf!muah-
-penaezatul-

No comments:

Post a Comment